úterý 7. května 2013

Jednou větou

Pro nepsavce z našeho týmu zavádím rubriku "Jednou větou", kam můžou zaznamenat svoje dojmy z cestování Do práce na kole v ... anóóó, ...pouze v jedné větě nebo zkrátka jen obrázkem. Oni tak sice můžou dělat i bez speciální rubriky, ale třeba je ukázka motivuje :). Co, Eli, Magdi, Dane?


  • Po příchodu do práce mě zdraví vedoucí se slovy: "Jsem zvědavý, koho z vás nejdřív srazí auto." V oddělení 52 se zkrátka ví, jak správně lidi motivovat!
  • Čekání na zelenou na přechodech pro chodce na Rašínově nábřeží za železničním mostem směrem od centra je jen o něco málo otravnější než čekání na zelenou pro cyklisty na křižovatce ulic Milady Horákové a Badeniho (Hradčanská). V obou případech, i přesto, že máte zelenou, prakticky neznamená, že máte přednost (vyzkoušeno v praxi členy týmu Knihokol).
  • Slušní lidé ještě žijí. Když vám vjedou/vlezou do cesty, umí se i omluvit. Možná vám za zády ukážou prostředníček. Kdo ví.
  • Když teď chodím po Praze pěšky, připadá mi, že mi něco chybí. Že by to ŠLAPání bylo tak nakažlivé?
Stockholm läser. Praha taky! 

Tematický úryvek z knihy Martina Zajíce - Bezpečná cesta - cesta vlakem:

Vilém: Je skvělý (o kole, pozn. přepisovatele). Ale zjistil jsem dvě věci: 1. ani 18-rychlostní přehazovačka neoprostí člověka od ŠLAPání, 2. kdo ji neumí správně používat, nadře se víc než na ukrajině. Naštěstí v okolí města je rovina a kole je v záruce.
OUTSIDER: Tak to je pěkný, jdu něco kreslit. (odchází)

Vilém se tryskem rozjíždí za město. Jezdí a jezdí. Je to fajn. Stromy podél silnice ubíhají dozadu, v dálce na poli sklízí rolník svoji úrodu, jezdit v přírodě stojí za to. Idyla samotářská netrvá dlouho, proti němu jede Martin. Martin je Vilémův soused, bydlí ve vedlejší ulici.

Martin: Zastav, zrovna jedu za tebou domů.
Vilém zastavuje: To se nedozvoníš, zrovna jezdím venku za městem.
Martin: Dobrá, dobrá. Kamaráde můj nejlepší, potřebuju pomoc!
Vilém: O co jde? Jasně, že ti rád pomůžu, jsem pozitivní... (více na str. 8 - 9 a dál)

Takže pro dnešek bych se rozloučila asi takhle: mějte spoustu pozitivních kamarádů. Třeba těch, co jezdí na kole.

(piskkle)


Žádné komentáře:

Okomentovat